Kommentarer
Postat av: Anonym

Börja ge linfrökaka :) jättebra för magen

Svar: Kan vara värt att prova! :)
teamiceland.blogg.se

2015-01-21 | 07:44:35
Postat av: Anna

Min häst var dålig i magen förra vinter och gick på hösilage.Veterinären sa då att problemet kan var blöta tarmar pga hösilaget,så min häst fick äta hö på kvällarna när han kom in och hösilage under dagen vilket hjälpte.Efter ca 2 veckor var han bra igen :)

Svar: Jaa, vi har tänkt köpa in lite torrhö, gäller bara att hitta något bra. ;)
teamiceland.blogg.se

2015-01-21 | 11:26:52 | URL: http://isissystrarna.blogg.se
Postat av: Desirée

Det enda som fungerade för vår häst när han hade lös mage var att byta till torrt hö :) det tog bara några dagar så var han bra i magen så han fortsätter äta torrt hö nu

Svar: Jaa, men det blir nog att vi byter till det!
teamiceland.blogg.se

2015-01-22 | 07:43:11
Postat av: Julia

Min häst var också väldigt konstig i magen men jag började ge honom helt vanlig bak-jäst. Han får fortfarande, 25 g vanlig jäst per dag eller ett halvt paket torrjäst per dag. Jäst är heller inget dyrt foder. Det är mitt tips! Halvt paket jäst och blött betfor.:)

Svar: Hm, det kanske fungerar. Har aldrig hört om det tidigare ;)
teamiceland.blogg.se

2015-01-22 | 08:33:18
Postat av: Emmilie

Hade en kompis som köpte en ponny för några år sedan som hade en katastrofal mage. På honom fungerade det med Irish Mash från S:t Hippolyt, tog bara några dagar så var han helt normal i magen.

Svar: Har hört att det ska vara bra! :D
teamiceland.blogg.se

2015-01-22 | 08:34:19 | URL: http://mingoesfishing.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: