Kommentarer
Postat av: Angelica

Halloj! Your old friend here, känner igen det där från när jag själv befann mig i samma situation. För det första, som jag har sagt till andra tidigare som gått i nian och som gruvat sig inför valet och nationella, att proven är ingenting att oroa sig för om du har betyg i alla ämnen, proven är bara en chans att visa sina kunskaper, så betyget man har i ämnet är oftast vaf man får på provet eller högre. Sedan är gymnasievalet ett val de flesta måste ta, och vad folk än säger till en gör inte situationen lättare. Men de jag pratat med efter de valt ett gymnasium har sagt att det blev bättre! Yees, sorry att jag skrev en ny bibel, men ville egentligen bara säga lycka till osv. :') ❤️

Svar: I love you seriöst ❤️ kändes skönt att höra från någon erfaren heheh ;) miss uuuuu
teamiceland.blogg.se

2015-01-09 | 11:04:17 | URL: http://nygrenis.blogg.se
Postat av: Alexandra

Hej!
Om du trivs i på den skolan så underlättar det både motivationen i stallet och för plugget. Jag har alltid varit inne på gå ekonomiprogrammet - entreprenörskap/redovisning, men trots det så kunde jag bli snurrig över att andra var stressade(helt i onödan). Ta en sak i taget och planera på ditt vis så att du trivs.

Jag kollade bara på Ek och kände mig verkligen hemma och ville börja samma dag, så galet nöjd över valet. Jag tränade ca 5 unghästar (min familj har egen avel, dock trappat ner mycket pga tidsbrist) om dagen när jag gick i nian. Nu, sista terminen inför studenten, så tränar jag två som ska bli tävlingshästar trots mycket plugg. Men tro mig, dom 2-3h i stallet om dagen behövs för att orka plugga. Förlåt för långt inlägg:)

Svar: Tack så mycket för din kommentar, inga är för långa; alltid lika trevligt att läsa! Jag tror jag faktiskt oxå blir lite uppstissad av mina kompisar som även dom är stressade. Det är en ond cirkel.
teamiceland.blogg.se

2015-01-09 | 13:52:50
Postat av: Adina

Heejjj Moa! Båda mina systrar går/har gått på Europskolan och ja , det är väldigt mycket plugg och läxor. Samtidigt är det en otroligt trevlig skola med jättebra kurser och lärare. Vilken skola du än går på blir nog allt bättre om du är trygg och gillar vart du är , allt blir mycket enklare då (tror jag). Du brinner ju även för ridningen så jag tror det skulle vara svårt för dig att kunna släppa dig , du ksn säkert kombinera både skola och fritid bra. Du bor ju ändå rätt så nära? :D Det är iaf bara du som kan göra valet. Lycka till! 😊😊<33

Svar: Det stämmer att jag bor nära skolan, fem minuter med bil faktiskt! Det är ett tufft val, men det lär nog bli bra i slutändan. saknar dig och alla från lägret ❤️
teamiceland.blogg.se

2015-01-09 | 15:16:08 | URL: http://adinasw.blogg.se
Postat av: Lisur

Jag tror att du skulle klara av både skola och hästar bra faktiskt, även om det såklart blir lite jobbigare! Jag vet inte hur det är nu, men när jag gick på gymnasiet kunde jag välja till Specialidrott - ridning som individuellt val och fick på så sätt med hästarna även i skolan, trots att jag gick natur. Så det kanske också kan vara ett alternativ :)

Svar: Hm, specialidrott, det måste jag kolla upp! Tack för tipset! ☺️
teamiceland.blogg.se

2015-01-09 | 22:50:18 | URL: http://emilisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: