Kommentarer
Postat av: malin

han är faktiskt löjligt lik reimar!

Svar: En Reimar i miniförpackning!
teamiceland.blogg.se

2015-01-22 | 11:29:52 | URL: http://malinsjolander.se
Postat av: Emmy

Skulle aldrig i livet sätta en sån inspänning på någon häst alls.
Den är stum, hästen får dubbla kommandon och går det riktigt illa så kan de bryta sig eller dra sönder munnen.

Svar: Jag förstår din tanke men samtidigt skulle jag aldrig göra något för att skada mina hästar!
teamiceland.blogg.se

2015-01-28 | 11:56:03
Postat av: MalinS

Håller med Emmy - aldrig inspänning och verkligen inte den där varianten. Ligger an i armhålorna och trycker bakom manken - precis där du vill att hästen skall höja sig.
Inspänningar stjäl schwung i hästen.
Självklart skulle du aldrig göra något för att skada dina hästar (vem skulle medvetet göra det?) - det är därför jag vill kommentera och påpeka att det där är rakt inte snällt mot hästen.
I all välmening
/MalinS

Svar: Nu har jag känt denna häst i snart sex år och har lärt mig otroligt mycket på vägen. Jag tror inte du har koll på vår resa vilket gör att det inte blir helt rättvist mot någon av oss även om du kommenterar med en god tanke. Inspänningen används av både Grand prix-ryttare inom dressyr och landslagsryttare inom islandssporten och jag tycker det känns bra att använda en inspänning som inta har gett några skador någonsin och endast har varit ett grymt hjälpmedel för att nå absoluta världseliten så jag kommer fortsätta använda mig av inspänningen på mina hästar :)
teamiceland.blogg.se

2015-01-30 | 15:31:02 | URL: http://www.malinweb.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: