Kommentarer
Postat av: olivia hellten

det är jättebra att smörja med typ rapsolja! gör det på min hela tiden och de e super!

2014-10-27 | 17:16:42
Postat av: Michaela Bång

Lacka med vanlig olja, typ varannan dag. Viktigt att skölja bort leran också under dessa tider då den har en uttorkande effekt på hoven.

2014-10-27 | 17:32:36
Postat av: Anonym

Spola fötterna varje dag + smörj med alosin! Finns på travshoppar och på agerstas hemsida, mirakelmedel för torra hovar (och naglar)

2014-10-27 | 17:46:34
Postat av: Lisur

Precis som tidigare talare rekommenderar jag rapsolja! :)

2014-10-27 | 18:37:25 | URL: http://emilisa.blogg.se
Postat av: Johanna

jag har hört att vissa låter sina hästar ta ett "vattenbad", det vill säga att du tar en hink med varmvatten och ställer ner hoven där ett tag. Då ska det mjuka upp hoven pch därefter smörja med olja för då är hoven mer mottaglig. Har dock inte provat själv, men vad jag har hört av andra så har det varit bra! :)

2014-10-27 | 20:35:19 | URL: http://islandshastpanaset.blogg.se
Postat av: Johanna

jag har hört att vissa låter sina hästar ta ett "vattenbad", det vill säga att du tar en hink med varmvatten och ställer ner hoven där ett tag. Då ska det mjuka upp hoven pch därefter smörja med olja för då är hoven mer mottaglig. Har dock inte provat själv, men vad jag har hört av andra så har det varit bra! :)

2014-10-27 | 20:35:22 | URL: http://islandshastpanaset.blogg.se
Postat av: Johanna

jag har hört att vissa låter sina hästar ta ett "vattenbad", det vill säga att du tar en hink med varmvatten och ställer ner hoven där ett tag. Då ska det mjuka upp hoven pch därefter smörja med olja för då är hoven mer mottaglig. Har dock inte provat själv, men vad jag har hört av andra så har det varit bra! :)

2014-10-27 | 20:35:23 | URL: http://islandshastpanaset.blogg.se
Postat av: Min

Hoven precis som våra naglar påverkas väldigt mycket av vad vi äter. Till skillnad från våra naglar växer hoven väldigt långsamt i och med sin storlek. Därför kan den förbli skadad en lång tid efter att man reglerat en mineral- eller vitaminbrist. Jag jobbar i ett islandshäststall och där ger vi ett biotinbaserat tillskott från St Hippolyt som heter Ungulat till nya hästar som har dåliga hovar. Efter den kuren är vi noga med mineraler och vitaminer så att hoven fortsätter hålla sig fin. Om du har ett bra reglerat mineral- och vitaminintag till din häst är tid din bästa kompis.

2014-10-30 | 18:28:25 | URL: http://mingoesfishing.weebly.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: